Пожива для лиходіїв / Синдром
фаворитизму в Нацкомфінпослуг, або як захистити вкладників кредитних
спілок від подвійного ошуканства? (Продовження. Початок: http://a-kryvenko.blogspot.com/2013/01/blog-post.html;
http://a-kryvenko.blogspot.com/2013/01/blog-post_20.html; http://a-kryvenko.blogspot.com/2013/01/blog-post_21.html; http://a-kryvenko.blogspot.com/2013/01/blog-post_22.html; http://a-kryvenko.blogspot.com/2013/01/blog-post_23.html; http://a-kryvenko.blogspot.com/2013/01/blog-post_24.html; http://a-kryvenko.blogspot.com/2013/01/blog-post_25.html; http://a-kryvenko.blogspot.com/2013/01/blog-post_26.html; http://a-kryvenko.blogspot.com/2013/01/blog-post_27.html;
http://a-kryvenko.blogspot.com/2013/01/blog-post_28.html;
http://a-kryvenko.blogspot.com/2013/01/blog-post_29.html;
http://a-kryvenko.blogspot.com/2013/01/blog-post_30.html)
© Олександр Кривенко
Новина Нацкомфінпослуг від 01.11.2012 року |
Як про важливу подію в
житті «немовляти» з державницькими повноваженнями широкий загал було
повідомлено про те, що 1 листопада 2012 р. (тобто лише за три тижня до
першої річниці!) при Нацкомфінпослуг запрацювала громадська приймальня. Відповідний наказ
про її утворення 31 жовтня підписав голова відомства Андрій Стасевський[4].
За його словами,
приймальня має: надавати інформаційну
допомогу, в тому числі про права та способи захисту інтересів споживачів;
моніторити громадську думку; систематизувати пропозиції стосовно покращення
функціонування ринків для їхнього врахування у регуляторній та нормотворчій
діяльності; розглядати та розв’язувати проблеми тих громадян, які потребують
соціального захисту та підтримки.
Людей же, які тривалий
час і безуспішно намагаються забрати свої кревні, вкладені у паї чи депозити
окремих кредитівок, Нацкомфінпослуг[5]
окремо обнадіяла, заявивши таке: «у
рамках функціонування громадської приймальні, спільно з представниками
громадських об’єднань, формується список вкладників проблемних кредитних спілок.
Це дозволить виявити масштаби проблеми, пов’язаної з поверненням внесків
вкладників кредитних спілок, та стане одним із перших кроків щодо її
розв’язання». Про факт народження
громадської приймальні регулятор заявив у своїй офіційній новині[6]
від 01.11.2012.
Майже ідентичний їй текст
розмістив на сайті Фонду «Взаємодопомога» пан Бондар, по-шулерськи додавши[7]
до нього номер свого мобільного
зв’язку як буцімто довідкового телефону приймальні при регуляторі.
Розпіаривши описану новину[8]
як буцімто важливу інновацію для захисту прав споживачів фінансових послуг,
керівник Комісії Андрій Стасевський[9]
почав активно посилатися на неї, коли в листопаді 2012 року відповідав на
звернення громадян, наприклад, ось так:
«Нацкомфінпослуг створює список вкладників проблемних
кредитних спілок, з цього приводу просимо Вас звертатися до громадської
приймальні Нацкомфінпослуг»,
Відповідь А.Стасевського вкладнику |
або:
«Нацкомфінпослуг вживаються заходи щодо формування списку вкладників
кредитних спілок, у зв’язку із чим пропонуємо Вам звернутися до громадської
приймальні Нацкомфінпослуг для внесення до зазначеного списку. Телефон
громадської приймальні: 099 224 56 97».
За цим номером, до речі, останнім часом абонент чомусь недосяжний, – поскаржився мені один із правозахисників ошуканих спілчан.
За цим номером, до речі, останнім часом абонент чомусь недосяжний, – поскаржився мені один із правозахисників ошуканих спілчан.
Наведені цитати дещо
збільшили обсяг тексту попередніх типових відповідей регулятора на кшталт: шановний вкладнику, Вашу проблемну
кредитівку виключено із Держреєстру фінустанов, вплинути на неї ми не можемо,
але ваше звернення врахуємо в своїй нормотворчій роботі. Втім, якісного
прориву в царині оборони інтересів потерпілих членів кредитних спілок, об’єктивно кажучи не відбулось.
Привертає увагу таке:
вкладники, або представники груп спілчан, звертаючись до Нацкомфінпослуг, як
правило, додають до своїх заяв копії документів на доведення факту невиконання
певною кредитівкою зобов’язань перед її членами. Але Комісія, вочевидь,
ігнорує ці конкретні речі, накопичуючи їх без належного опрацювання та
реагування, без спрямування матеріалів до прокуратури та інших компетентних
органів, щоби винних осіб було притягнуто до відповідальності, а постраждалим
громадянам – повернуто їхні кревні.
Тепер у відомстві п.Стасевського[10]
більш вишукано умивають руки, мовляв, тримайте, люди, курс на громадську
приймальню, де вже «Нацкомфінпослуг
створює список вкладників проблемних кредитних спілок», або «вживає заходи щодо формування списку
вкладників кредитних спілок».
В цих відповідях
заявникам міститься прямий та юридично вельми сумнівний заклик очільника[11]
Комісії[12]:
надайте, громадяни, свої персональні дані в якусь інформаційну базу
регулятора!
А як вам, шановні читачі,
така, на перший погляд, дрібниця з цього листування: Андрій
Стасевський[13] повідомив
людям номер не стаціонарного, а мобільного (читай – неофіційного!) телефону як
інформацію про здійснення зв’язку з громадською приймальнею, створеною за його
ж таки відомчим наказом? Як на мене, це нечувана взагалі для будь-якого
державного органу ситуація! Ба! Вона обтяжена ще більш ганебною обставиною!
Якою саме? –
Постійне посилання: http://a-kryvenko.blogspot.com/2013/01/blog-post_31.html
© Олександр Кривенко. 2013
+380 63 241-36-81
Комментариев нет:
Отправить комментарий