понедельник, 7 июля 2014 г.

Комунікації - потужний засіб розвитку сільських територій

Комунікації - потужний засіб розвитку сільських територій
Курс «Комунікаційні стратегії для розвитку сільських територій» був спрямований на те, щоб розширити знання слухачів про комунікації як про потужний засіб розвитку сільських територій шляхом формування інвестиційної привабливості, об’єднання внутрішніх та залучення зовнішніх ресурсів; навчити слухачів новітнім можливостям поширення привабливого іміджу власної сільської території засобами інтернет-комунікацій, - коментує ситуацію експерт-консультант «пілоту» Олександр Кривенко: - Трішки не вистачило учасникам часу для творчого підходу, запропонованого у третьому модулі. Бо навчитися писати новини і власне «бачити» у подіях те, про що б варто було повідомити потенційного інвестора доволі складно. Відтак, можливо є сенс у майбутньому дещо відокремити третій модуль в окремий курс та залучити до формування новин людей, які б могли стати такими собі сільськими кореспондентами (сількорами). На мою думку, це б значно посприяло поширенню інформації не тільки про здобутки, але й про проблеми, які необхідно вирішити. Сількорами можуть бути як представники громадськості так й сільські бібліотекарі, учні старших класів середніх шкіл, які люблять писати. Ідей багато. Думаю ми їх реалізуємо у наступному проекті.
http://vassr.org/node/1299
ПЕРШЕ ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ КОМУНІКАЦІЙНИМ СТРАТЕГІЯМ ПРОЙШЛО УСПІШНО.
17:52 07.07.2014
У травні цього року 35 керманичів представницьких органів влади, що діють в селах і селищах, кожен з яких прагне через новітні комунікаційні технології, згуртувати громаду на її ж благо, сіли за «парти», але не реальні, а віртуальні – на порталі http://vassr.org/.
Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад на початку червня завершила пілотний проект впровадження електронного дистанційного навчального курсу «Комунікаційні стратегії для розвитку сільських територій». Освітня платформа створена у співпраці та за підтримки Швейцарсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO.
Впровадження курсу дистанційного навчання стало важливим етапом для посилення інституційної спроможності Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад. Кваліфікована порада й підтримка фахівців-експертів швейцарсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO - Мар’яни Кулі, Ігоря Катерняка та Вікторії Лободи посприяла утворенню нової команди в асоціації, здатної надавати освітні послуги і не тільки. У нас з’явився новий інструмент для надання послуг членам асоціації.
Інтеграція електронної платформи дистанційного навчання Moodle для утворення спільнот практиків сільських територій у портал Всеукраїнської асоціації сільських і селищних рад дала можливість розвиватися в першу чергу порталу, як ресурсу. Кількість відвідувачів збільшилася у декілька разів, особливо у період реалізації пілотного проекту. Відтак, більше людей сільських територій одержали доступ до неупередженої інформації, наданої асоціацією. Збільшилась аудиторія тих, хто може користуватися електронною версією друкованого видання ВАССР «Вісник Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад», одержувати консультації в проекті правової підтримки PRAVOCARD.
Важливим результатом реалізації проекту є те, що на платформі утворилася перша спільнота із представників органів місцевого самоврядування із тих, хто виявив зацікавлення у розвитку власних сільських громад через налагодження партнерських стосунків з донорами та інвесторами.
Участь у реалізації першого пілотного проекту взяли четверо з Вінницької області та стільки ж з Херсонщини. По три своїх представники «делегували» Київська область та Львівщина. Пара учасників «завітало» на курс із Дніпропетровщини, та стільки ж із Житомирщини, Луганщини, Рівненщини, а також і Чернівецької області. По одному своєму земляку наразі представляли Запорізька та Івано-Франківська області, Кіровоградщина та Сумщина, а також Тернопільська та Черкаська області. У критеріях відбору учасників навчання пункт про наявність спеціальної підготовки з інформаційних технологій був відсутній.
За три тижні, починаючи з 13 травня 2014 року, керівники органів місцевого самоврядування набули компетенцій та навичок практичного використання комунікаційних стратегій для розвитку сільських територій. За оцінками учасників навчання дистанційний курс «Комунікаційні стратегії для розвитку сільських територій» отримав доволі високі результати: понад 90% учасників навчання засвідчили своє задоволення від участі у даному дистанційному навчанні.
Така ж кількість учасників підтвердила твердження про те, що їм було зручно та комфортно під час навчання. Майже 87% учасників зголосилися на те, що їх сподівання та очікування від курсу виправдались, - стверджує адміністратор курсу Віталій Ключник. Для налагодження комунікацій учасники мали можливість спілкуватися на форумах, а якщо необхідна була приватна консультація, то в експертній кімнаті.
Валерій Шульга – розробник та тьютор курсу, провадив навчання на основі модульної системи, з урахуванням опрацювання учасниками одного модулю за тиждень. Кожний модуль містив навчальний матеріал побудований за наступним підходом: теоретична частина основної теми модуля; прикладна або роз’яснювальна частина до основної теми модуля; поради або рекомендації (корисні посилання) до основної теми модуля, виконання практичного завдання.
- Ми намагалися , щоб учасники курсу не просто розуміли поняття «комунікація» та її моделі, але й з’ясували призначення та впливи комунікаційних стратегій на розвиток сільських територій, - коментує тьютор курсу, кандидат педагогічних наук, експерт з комунікаційних технологій Валерій Шульга. - У практичній частині учасникам запропонували створити візитку села та інвестиційний паспорт сільської території, які займуть своє місце на власному сайті села чи селища порталу ВАССР.
У роботі над практичним завданням «Електронна візитка села» взяло участь 17 осіб, що складає 49 % від усіх зареєстрованих на курсі учасників. Найбільш вдалою можна назвати візитку підготовлену Андрієм Мартишко. Також, на похвалу заслуговують роботи Олександра Герасименка, Ірини Завнеусової, Володимира Жданова. Представлені візитки у цілому багатопланові, змістовні та розкривають авторів як людей, з достатнім рівнем практичної підготовки до виконання таких завдань. Загалом, із завданням упоралися 12 учасників, або 71% тих, хто взяв участь у виконанні практичного завдання.
Для роботи над практичним завданням «Інвестиційний паспорт села» було створено 2 команди. Відповідно до розподілу експерта–консультанта Вікторії Лободи у першій команді мало бути 14, у другій – 15 осіб. Проте, у роботі над інвестиційним паспортом села взяло участь всього 11 осіб: із них у команду № 1 об’єдналось 7, у команду № 2 – всього 4 учасника.
У ході виконання завдання підготовлено 6 інвестиційних паспортів. Із них чотири рекомендовано до розміщення на порталі.
Варто відмітити два інвестиційні паспорти:
- інвестиційний паспорт смт Чернігівка (Запорізька область, Чернігівський район, колективна робота команди № 1, керівник – Ірина Завнеусова);
- інвестиційний паспорт Виноградівської сільської ради(Херсонська область, Цюрупинський район, автор - Сергій Шматенко).
Заслуговує на відзнаку незавершена робота над Інвестиційним паспортом селища Ратне (Волинська область, Ратнівський район, колективна робота команди № 2, керівник - Еліна Бохенська).
Ще одним завданням, яке було поставлено розробниками курсу, було навчити як визначати основні комунікаційні канали сільської громади, створювати програму управління новинами, формувати інвестиційну привабливість власної сільської території засобами інтернет-комунікацій.
На жаль, у виконанні практичного завдання «Програма управління новинами» взяло участь лише 5 учасників навчання. Із представлених програм управління новинами можна відмітити лише дві: Олександра Герасименка та Ірини Завнеусової, які рекомендовано для розміщення на порталі ВАССР.
Цей курс був спрямований на те, щоб розширити знання слухачів про комунікації як про потужний засіб розвитку сільських територій шляхом формування інвестиційної привабливості, об’єднання внутрішніх та залучення зовнішніх ресурсів; навчити слухачів новітнім можливостям поширення привабливого іміджу власної сільської території засобами інтернет-комунікацій, - коментує ситуацію експерт-консультант «пілоту» Олександр Кривенко: - Трішки не вистачило учасникам часу для творчого підходу, запропонованого у третьому модулі. Бо навчитися писати новини і власне «бачити» у подіях те, про що б варто було повідомити потенційного інвестора доволі складно. Відтак, можливо є сенс у майбутньому дещо відокремити третій модуль в окремий курс та залучити до формування новин людей, які б могли стати такими собі сільськими кореспондентами (сількорами). На мою думку, це б значно посприяло поширенню інформації не тільки про здобутки, але й про проблеми, які необхідно вирішити. Сількорами можуть бути як представники громадськості так й сільські бібліотекарі, учні старших класів середніх шкіл, які люблять писати. Ідей багато. Думаю ми їх реалізуємо у наступному проекті.
На запитання анкети «Чи здобули Ви нових компетенцій (практичних навичок) використання комунікаційних стратегій в громаді?» позитивну відповідь дало майже 100% учасників навчання. Роботою команди курсу (тьютора, експертів та адміністратора) лишились задоволені всі 100 % учасників.
Розподіл відповідей на запитання «Яку користь принесли витрачені Вами час та зусилля?» засвідчив наступне (у %):
Таким чином, проведений аналіз отриманих результатів навчальної діяльності дозволяє визначити головні уроки, які здобули з впровадження пілотного проекту дистанційного навчання.
У першу чергу, можна з впевненістю стверджувати, що головним уроком дистанційного курсу «Комунікаційні стратегії для розвитку сільських територій» стало досягнення очікуваних результатів. Тобто, даний пілотний проект виявився успішним та таким, що заслуговує на продовження та поширення. Запропонована авторами та командою курсу навчальна тематика виявилась актуальною та очікуваною для більшості представників сільських територій, завдяки чому вдалося реалізувати унікальні особливості дистанційного курсу, а саме:
Поглиблення комунікаційних якостей, навичок та розширення потенціалу
Кожен учасник дистанційного курсу отримав унікальні можливості розглянути новітні підходи до розуміння поняття «комунікації», визначити структуру комунікаційного процесу та сформулювати власні потреби щодо використання у громаді сучасних комунікаційних стратегій та технологій.
Навчання на засадах розвитку навичок
Кожен учасник зміг опанувати підхід до організації комунікацій у власній громаді через розвиток знань, ставлень та особливо навичок з використання різноманітного досвіду розвитку навичок, з акцентом на залучення до участі.
Контроль результатів та постановка нових завдань
Кожен учасник мав можливість самостійно виконувати завдання у вигляді самоперевірки та додаткового вивчення, брати участь у міні-дискусіях та спільному (груповому) обговоренні основних питань навчального курсу. Виконання пропонованих практичних завдань стало результатом самостійної навчальної діяльності та знайшло своє відображення на інформаційному ресурсі – порталі ВАССР.
Індивідуальна програма розвитку
Кожному учаснику фактично була запропонована індивідуальна програма розвитку комунікаційних навичок, з урахуванням його мети та особливостей відповідної сільської громади.
Команда тренерів
Успішність курсу була забезпечена фаховою командою тренерів: автором-тьютором, адміністратором, тьютором-експертом, а також тренерами Швейцарсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» (DESPRO) та експертами ВАССР. Під час реалізації проекту було успішно реалізовано так званий «ефект Медічі» - коли різний досвід організаторів консолідував роботу, а не конфліктував один з одним.
Інноваційна модель навчання
З самого початку під інноваційною моделлю навчання розумілася будь-яка цільова діяльність, організаційне рішення, система, процедура чи метод здійснення навчальної діяльності, що суттєво відрізняються від усталеної практики й вперше використовуються у даній організації та спрямовані на підвищення рівня ефективності функціонування та розвитку організації в умовах конкуренції.
До основних характеристик такої моделі було віднесено ряд важливих характеристик, а саме: цільова орієнтація; характер взаємодії тьютора й учасника навчання; зміна їх ставлення до знань в ході процесу навчання; ефективна організація навчального процесу, зокрема, із використанням сучасних інформаційних та телекомунікаційних технологій тощо. Пропоновані характеристики фактично зуміли перетворити зміст навчання сутнісно та інструментально.
Особливо важливими для розвитку запропонованої моделі навчання стали зміни в соціальній ролі знань та пізнавально-творчих можливостях людини.
Постійний розвиток
Кожен учасник дистанційного курсу отримав можливість стати на шлях безперервного ефективного розвитку та самовдосконалення. Даний дистанційний курс може стати стартовим для постійно діючого навчального проекту ВАССР, у якому його учасники зможуть ефективно розвиватися протягом усього життя.
Організатори курсу
17:52 07.07.2014

Комментариев нет:

Отправить комментарий