суббота, 31 мая 2014 г.

Використовуймо інфографіку для ефективної візуальної комунікації!

© Олександр Кривенко
31.05.2014, Київ

Колись, працюючи в банківській системі, ще на зорі її становлення, мені довелося мати справу з річними звітами іноземних банків.
Порівнюючи ці важливі для оцінки потенційних закордонних партнерів документи з вітчизняними аналогами, я був вражений тим, наскільки легкими для сприйняття є офіційні папери, на жаль, не наших банків.
А все тому, що європейські та заокеанські кредитні інституції замість важких текстів про кількісні та якісні показники своєї діяльності вже тоді здебільшого вміло візуалізували ці дані, активно використовуючи для цього інформаційну графіку, яка подекуди заслужено витісняє навіть бабусю-фотографію.
 Згодом українські банки успішно опанували названим інфографікою, втім ще чимало творців складних текстів не віддають їй належної уваги

Саме про «секрети» названого засобу дизайну або візуальної комунікації – далі мова.

Інфографіка – це графічний спосіб подачі інформації, що поєднує текст і малюнок

Один із найпопулярніших видів графічних помічників, які супроводжують запрошення на подію – карти міста, області, країни. Кожен, хто хоч раз скористався цим інструментом, ніколи не відмовиться від того, щоби продемонструвати читачам точне місцезнаходження того будинку, парку, площі чи скверу, де відбуватиметься конференція чи концерт, мітинг, пікнік, або просто зустріч однокласників.

Аналітичні статті, як правило містять різноманітні відомості, скажімо, про співівдношення мешканців певної території за їхнім віком, статтю, видами професійної діяльності, які ще часто подаються звичайним текстовим переліком.
Усуньте його, подавши цю інформацію у вигляді колової чи стовпчикової діаграми.

Так само вчиняйте, якщо подаєте список книг до наукової чи навчальної статті. Розташуйте перелік літератури у вигляді ялинки чи книжкової полиці, кожна з яких за кольором контрастує із сусідньою!

Якщо Ви чи хтось із ваших колег на «ти» з комп’ютером, можна допомогти шкільному вчителю зобразити розклад занять на тиждень у вигляді журналу чи пятиповерхового (варіант – пятикімнатного будинку).

Застосовуючи інформаційну графіку, дотримуйтеся таких принципів:

1) домінувати має не художність, а інформативність. Надто складна графіка не принесе користі, якщо вона не пояснює, не доповнює статтю. Така візуалізація не має перешкоджати сприйняттю текста;

2) в ідеалі інформаційна графіка має промовляти сама за себе має, тобто  містити всі відомості, достатні для того, щоб її можна було зрозуміти без зовнішнього текстового супроводу;

3) інформаційна графіка, як правило, подається  під певним заголовком;

4) така візуалізація даних має вказує на джерело інформації, що, як правило, позначається дрібним шрифтом, надрукованим внизу. Дотримання цього принципу є обов'язковим, адже читач довірятиме графіці, якщо знатиме звідки походять відомості, використані для її створення;

5) про інформаційну графіку (як, між іншим, і про фотографічну візуалізацію) слід думати заздалегідь, послідовно та планомірно збираючи для неї матеріал.

Наповнюючи статтю газети, журналу, сайту чи власного життєпису в соціальній мережі графіками, діаграмами, картами, схемами, таблицями, автор здатен перетворити непривабливі сторінки публікації в оригінально оформлений матеріал.

Пам’ятайте, що використання інформаційної графіки дозволяє вам зробити комунікацію з читачами комфортною та креативною, тобто ефективною.
У разі використання цього матеріалу посилатися на сторінку джерела: Олександр Кривенко. Використовуймо інфографіку для ефективної візуальної комунікації! // 31.05.2014: http://a-kryvenko.blogspot.com/2014/05/blog-post_31.html

31.05.2014
Олександр Кривенко, юрист, журналіст, блоггер, м. Київ
skype: kryvenko_oleksandr; 
akryvenko64@gmail.com; krivenkokorr@ukr.net, krivenkokorr@mail.ru; 
+ 380632413681

Матеріали за темою - див.: Олександр Кривенко. Аграрії виходять на передову: статистика мовою інфографіки // 26.03.2014: http://a-kryvenko.blogspot.com/2014/03/blog-post30.html 

Комментариев нет:

Отправить комментарий